czwartek, 25 września 2014

Jesienią zadbajmy o swoje płuca

Życie człowieka składa się z serii przełomowych momentów, dzisiaj podzielę się z Wami jednym z nich :-) Wiele lat temu wpadła mi w ręce książka Louise Hay "Możesz uzdrowić swoje życie" i dokonała prawdziwej rewolucji w moim spojrzeniu na choroby. Chorowałam wtedy na astmę i, aby się nie udusić, codziennie ładowałam w siebie baterię leków, które oprócz utrzymywania mnie przy życiu miały cały szereg skutków ubocznych. Panicznie bałam się tych skutków ubocznych dlatego szukałam alternatywnych sposobów na poradzenie sobie z chorobą, w czym mocno wspierała mnie moja mama i właśnie dzięki niej poznałam książkę Louise Hay.
Louise Hay pokonała chorobę nowotworową dzięki metodzie uwalniania emocji. Po wieloletnich doświadczeniach w pracy z pacjentami zaobserwowała ciekawe zjawisko - każdej chorobie odpowiadała jedna lub kilka określonych emocji, które kumulując się w ciele wywoływały określone symptomy. W książce można znaleźć dokładną tabelkę zawierającą niemal każdą możliwą chorobę przewlekłą i odpowiadające jej emocje.
I tak choroby płuc to w większości skumulowany smutek. Możecie sprawdzić to na sobie :-) przypomnijcie sobie kiedy ostatnim razem chorowaliście na zapalenie płuc bądź oskrzeli i jakie wydarzenia poprzedziły tę chorobę.
Teraz jesienią zgodnie TMC (Tradycyjną Medycyną Chińską) nasze płuca wymagają wzmocnienia, które możemy sobie zapewnić między innymi gotując zgodnie z 5-cioma Przemianami. Płuca wzmacnia smak ostry czyli m.in.korzeń pietruszki, surowa cebula (gotowanie zmienia jej smak na słodki), czosnek, pieprz i imbir. Wspaniałym remedium na jesienne przeziębienia jest napój imbirowy - do wrzątku (przemiana ognia - smak gorzki) dodajemy cynamon (przemiana ziemi - smak słodki) do tego dodajemy pokrojony w plasterki imbir (przemiana metalu - smak ostry), dolewamy łyżeczkę zimnej wody (przemiana wody - smak słony) a na koniec dla zrównoważenia dodajemy plasterek cytryny (przemiana drewna - smak kwaśny). W ten sposób otrzymujemy napój zawierający wszystkie smaki potrzebne nam do wzmocnienia całego organizmu, a jego rozgrzewający charakter pomorze nam szybciej się uporać z jesiennymi katarkami :-)


A jeśli cierpicie na chroniczne zapalenia płuc, astmę czy różne formy alergii to polecam Wam sięgnąć po książkę Louise Hay i popracować z emocjami lub wejść jeszcze głębiej i usunąć problem na poziomie energetycznym, ale o tym opowiem Wam następnym razem :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz